קטגוריה : עמוד הבית

איך מטפלים בגג דולף

גג דולף יכול להישמע לכם כמו בעיה קטנה אך זוהי בעיה גדולה מאוד שיכול גם לעלות לכם הרבה כסף. לא נדבר כרגע על איך למנוע גג דולף, כי איטום גגות מוצלח ויסודי היא התשובה היחידה, אך מה עושים כאשר הוא כבר דולף? במאמר זה נסביר לכם את כל מה שצריך לדעת על המצב העגום.

זיפות גגות

למה בכלל הגג דולף?

כדי להבין כיצד אפשר לטפל בבעיה יש צורך להבין מדוע היא מתרחשת מלכתחילה. נזילה מהגג יכולה לגרום לדליפת מים לסלון ביתכם, לחדר השינה או במקלחת ואחרי שביררתם מהיכן היא מגיעה, יש צורך לעלות לגג ולחפש מה המקור שלה. ככל הנראה אם מדובר באיטום גג לקוי, אולי כזה מיושן שכבר חייב שתחדשו אותו, תראו שלולית בדיוק במקום שממנו הדליפה מגיעה בהתאמה לתקרה הפנימית. אם אין כזה, מדובר ככל הנראה בנזילה מצנרת. בכל מקרה אלו הם המקרים שיכולים לגרום לדליפת מים.

להזמין מאתר נזילות מקצועי

אם הגג דולף חשוב להזמין קבלן איטום או מאתר נזילות בהתאם לחשד הראשוני שלכם. לשני בעלי המקצוע האלו תהיה מצלמה תרמית שתוכל להבין מהיכן בדיוק מגיעה הרטיבות כאשר השימוש הוויזואלי בזוג עיניים לא משתווה לשימוש במכשיר שמראה את החום בתקרה וכך ניתן להבין איזה חלק שלה ספוג במים ואיזה לא. כך אפשר להבין טוב יותר מה תוואי הדליפה ומה גורם לה, כאשר אם הגג שלכם לא אטום כראוי הדבר יהיה בולט מאוד במבט במצלמה התרמית, מה שלמעשה יסביר לכם שהטיפול היחיד יהיה איטום מחודש של הגג.

כיצד אוטמים את הגג?

  • איטום הגג יכול להתבצע בכמה שיטות כאשר אחת מהטובות והנפוצות ביותר היא זיפות גגות. בזיפות גגות מורחים זפת חמה על הגג וכך למעשה ישנה שכבת איטום בלתי ניתנת לחלחול שהיא למעשה זו שתנקז את המים באופן מלא אל המרזבים שיהיו ממוקמים בצדי הגג. הזפת היא חומר איטום נהדר אם כי יש לחדש אותה כל כמה שנים. עם זאת המחיר שלה הופך את השיטה לאטרקטיבית במיוחד שכן היא זולה ביחס לשיטות אחרות.
  • שיטה יקרה יותר אך עמידה יותר היא שיטת היריעות הביטומניות. שיטה זו למעשה תאטום את הגג באופן מושם ממש כמו זיפות גגות, אם כי העמידות שלה אורכת יותר מעשור. שיטה זו יקרה יותר משמעותית ולרוב תעלה פי 2 מזיפות גגות אך בכל זאת מדובר בשיטה אסתטית יותר שיכולה לשמש אתכם גם בתור גג מרוצף, שלא כמו זפת.

לאטום באופן יסודי ונכון

איטום גגות בשתי השיטות, בין אם תבחרו בזיפות גגות או ביריעות ביטומניות, מחייבת אתכם לבחור בקבלני איטום מקצועיים ואמינים שמציעים אחריות מלאה לכמה שנים לכל הפחות. הגג חייב לעבור הכנה מקדימה שכוללת ניקיון יסודי וייבוש, ורק לאחר מכן שכבות האיטום ניתנות ליישום.

איטום גגות- עשה זאת בעצמך

ישנן פעולות שאו יכולים לבצע בעצמנו אך משום מה אנו מיד ממהרים לפנות לבעל מקצוע. חלק מהאנשים חוששים שהם לא יבצעו את העבודה כמו שצריך, חלק עצלנים או שהם פשוט לא מוצאים זמן, וחלק לא שוקלים אפילו את האופציה כי הם אפילו לא מודעים אל קיומה. איטום גגות היא אחת מהמשימות הללו.

לא תמיד צריך קבלן איטום

יש הרבה פעולות שניתן לבצע לבד כך שיהיה לכם הרבה יותר פשוט לתפעל אותן. מקום להתקשר לבעל מקצוע ולקבוע איתו, לשלם לו על ההתרשמות הראשונית ולאחר מכן על הפעולה שלו וזה עוד לא כולל טיפ, תחסכו את כל ההוצאה ותטפלו בעצמכם. נכון, זה יעלה לכם בזמן ולעתים גם בטעויות, אך מעבר לחיסכון הכספי יהיה לכם סיפוק שאתם בעצמכם פתרתם משהו בבית, תצליחו ללמוד פעולה חשדה ולעתים גם לעזור לחברים וקרובי משפחה.

איטום גגות- עשה זאת בעצמך

  • כדי לאטום את הגג ניתן להשתמש במגוון רחב של חומרים שיהיו נוחים מאוד לעבודה. חומרים חד רכיביים נוחים מאוד כיוון שאין צורך לערבב אותם עם חומרים אחרים, כך למשל ניתן להשתמש בהידרוסיל 90, הידרו מסטיק א הידרוסיל 100. כל אלו הם חומרי איטום חד רכיביים שמבוססים על צמנט, הם גמישים מאוד ואלסטיים לאין שיעור כך שאפשר להתקין אותם ביתר קלות.
  • אם אתם רוצים לאטום תפרים וסדקים, אתם צריכים אוטם פוליאוריטני. האוטם הפוליאוריטני הוא חומר מסטיק גמיש שבעזרתו ניתן לאטום תפרים אנכיים או אופקיים ביתר קלות על ידי הזרקה מדויקת. היתרון שבו הוא שניתן לצבוע עליו בלי בעיות לאחר מכן.
  • פוליאוריטן הוא אחד החומרים הכי נוחים לעבודה עצמית ובעזרתו ניתן לאטום את המרפסת. אם לא תבחרו בשיטה הארוכה של פירוק המרצפות, תמרחו פוליאוריטן כל כמה שנים בצורה יסודית, תנו לו להתייבש ואטמתם את הגג המרוצף או המרפסת ביתר קלות.

לא מיד ניתן לאטום לבד

אין ספק שאיטום גגות עצמאי יכול להיות פתרון חסכוני ומעניין במיוחד אך לא תמיד הוא כדאי. כמו איתור נזילות, שלפעמים יכול להיות עצמאי ולפעמים חייב להתבצע באופן מקצועי, כך גם איטום גגות. יש מצבים בהם תצטרכו חוות דעת ממקצוענים ולא תהיה לכם אפשרות לוותר עליהם, לכן המשימה הבאה שלכם תהיה לבחור את קלן האיטום המתאים.

המאמר באדיבות איטום עדן איטום גגות

מדפים מודולריים מתכת- עשה זאת בעצמך

אחרי שהבנתם שלמדפים מודולריים מתכת היא הפתרון הכי טוב שיש, יותר ממדפי פלסטיק או מדפי עץ, חשוב להבין מה עליכם לעשות כדי להקים את המדפים. יש אנשים שמנסים לחסוך על ההתקנה וגם על ההובלה של המדפים, כאשר יש כאלו שאוהבים לבנות ורואים בזה סיפוק אדיר.

מי יכול לבנות מדפים מודולריים בעצמו?

אם קניתם את המדפים המודולריים שאתם רוצים להקים במחסן, במטבח, בעסק או בכל מקום אחר, וזה בדיוק הזמן שאתם צריכים להחליט אם אתם מרכיבים אותם לבד או לא, חשוב שתדעו מה מצפה לכם. לא כל אחד יכול להרכיב את המדפים לבדו כיוון שמדובר בעבודה שמצד אחד היא מאוד פיזית ומצד שני דורשת מחשבה. בעיקר מדפים מודולריים מתכת הם מדפים שלא כל כך קל להרכיב בגלל המשקל שלהם, ויש צורך בכוח אדם נוסף. אחרי שאתם בטוחים שיש לכם את היכולות ואת הידע, חשוב לעבוד שלב שלב.

מדפים מודולריים מתכת- עשה זאת בעצמך

  • לפני שאתם מתחילים להרכיב את המדפים במקום המיועד, חשוב שתהיו סגורים שזה באמת המקום שלהם כדי שלא תצטרכו להוציא אותם לאחר מכן ולפרק שוב. חשוב לפנות את המקום היטב כדי ששום דבר לא יפריע לכם ושום חלק קטן לא יילך לאיבוד.
  • בדקו שיש הוראות הרכבה ברורות. אם משהו לא ברור לכם זה הזמן להתקשר לחברה ולשאול.
  • הוציאו קודם כל את כל החלקים, ותנסו להבין אלו חלקים דומים זה לזה ומקמו אותם ביחד. כך לאט אך בטוח תוכלו להבין לפי התמונה של המדפים והשרטוטים מה מתאים למה ותוכלו להרכיב אותם כבר בראש.

קודם להתחיל מהחלקים הגדולים

תמיד תתחילו מהחלקים הארוכים, אלו שמאונכים לרצפה, כי את המדפים עצמם מרכיבים בסך הכול על מסילות ולמעשה גוף המדפים יכול לעמוד בלעדיהם, זה יהיה לכם יותר קל. רק אחרי שגוף יחידת המדפים עומד, ודאו את כל הברגים, ודאו שלא פספסתם שוב דבר ותזיזו את היחידה אל עבר הקיר או המקום המיועד. לאחר מכן ניתן לחבר את כל המדפים וליהנות ממדף איכותי וחזק.

 

בידוד אקוסטי – עשה זאת בעצמך

מהו בידוד אקוסטי?

אחת הבעיות הגדולות של האנושות שאנשים רבים כבר מחכים בקוצר רוח שהטכנולוגיה תפתור היא הרעש. הרעש יכול לפגוע קשות באיכות החיים ואם רק הייתה איזו שהיא דרך כדי שאנחנו נוכל שלא לשמוע רעש ממקום מסוים החיים היו הרבה יותר נפלאים. אמנם מכשיר שמשתיק את הרעש מהמכוניות בכביש או את הצרחות של התינוק עוד אין לנו אך בידוד אקוסטי ניתן להשיג די בקלות עבור כל חדר בבית ואפילו עבור הבית כולו, אם אתם חובבי מוזיקה ולא רוצים להרעיש יותר מידי. בידוד אקוסטי משאיר את גלי הקול בחדר, יוצר שמע טוב יותר באותו החדר וגם גלי הקול עצמם לא יוצאים אל מחוץ לתחומים באותה כמות שהם היו יוצאים מחדר רגיל.

איך אני יכול ליצור בעצמי בידוד אקוסטי?

  • בידוד אקוסטי יכול להגיד כחלק מהבנייה ואפשר גם להזמין בעל מקצוע שיהפוך את החדר שלנו לאקוסטי אך ניתן לעשות את זה גם בעצמכם. בידוד אקוסטי אפשר ליצור באמצעות כמה דכים כאשר כיום יש טפטים רבים שאפשר לשים על הקירות. הטפטים עשויים מספוג דחוס והם פועלים על ידי יעילות העובי שלהם, מדובר על טפטים בעובי של שישה עד עשרה סנטימטרים שלא נותנים לגלי הקול לעבור. יש כמה דרכים למזער את גלי הקול ואחת מהם הם דחיסות גדולה, כמו למשל של קיר בטון אך בנוגע לקיר בטון הוא יקר מאוד ומחייב בנייה ולכן הוא לא אפשרות נוחה להתקנה עצמאי.
  • ישנם ספוגים מיוחדים ועבים שאמנם נראים קצת פחות טוב מהטפטים העדינים אך הם עושים עבודה מעולה. את הספוגים האלה ניתן לראות בחדרים של מוזיקאים, בעיקר מתופפים, שעושים רעש רב ורוצים שגלי הקול לא יעברו אל מחוץ לתחומי החדר. הדבקת הספוגים היא פשוטה אך יש לה חסרונות עיצוביים.

לא לשכוח לאטום את כל החדר

אמנם אטימת החדר יכולה להיות מפרכת אך נקודות החולשה בנוגע לבידוד אקוסטי הם ללא ספק המרווחים והחורים הקיימים, כמו למשל של החלון והדלת. מספיק שהדלת תהיה פתוחה מעט וכבר הרעש יכול לעבור בקלות, כאשר גם איטום אקוסטי לא הולך יכול להוריד את רמת הדציבלים בכמות נמוכה מהכמות המבוקשת.

שורשים בביוב – עשה זאת בעצמך

סתימה בצנרת שנגרמה עקב חדירת שורשים לביוב דורשת טיפול יסודי. את הטיפול ניתן להתחיל באופן עצמאי, אך יש מקרים בהם עדיף להזמין אנשי מקצוע. הנה המדריך המלא

שורשי עצים ניזונים ממים וחומרים אורגניים ולכן לעיתים הם חודרים לתוך הביוב. באזור הביוב יש כמויות גדולות של מים, שאריות מזון ועוד המון חומרים שבהם העצים משתמשים על מנת להזין את הענפים והפרחים. עם זאת, חדירת השורשים גם מסבה שורה ארוכה של בעיות. היא מעודדת הופעת מזיקים וחרקים, סותמת את הצנרת עצמה ולעיתים גם גורמת נזק לתשתית הביוב העירונית.

הפתרון הטוב ביותר להתמודד עם סתימה בצנרת שנגרמה עקב חדירת שורשים לביוב היא להסיר אותם. יש לנקות בצורה יסודית את הצנרת ולוודא מעבר חלק ותקין של המים. עם זאת, לא כדאי לנסות לשלוף החוצה את השורשים. פעולה כזו גורמת לכך שהשורש יתעבה ויתפצל. במילים אחרות, תלישה של השורשים מזרזת את גדילתם וכך מעלה את הסיכוי להופעת סתימות.

טיפים לפתיחת סתימות בביוב

יש כמה טיפים שעליהם מומלץ להקפיד על מנת להתמודד עם שורשים בביוב:

א. שטיפת מים בלחץ גבוה – ניתן להיעזר במכונה ייעודית עם ראש פלזמה ומנוע זעיר שמוחדרת לתוך הצנרת ושוטפת אותה מבפנים. השטיפה יוצרת סילון מים דק בלחץ גבוה ומאפשרת חיתוך מדויק של השורשים.

ב. סריקת קווי צנרת – כדאי לנצל את ההזדמנות של התמודדות עם שורשים בביוב כדי לסרוק את קווי הצנרת. מטרת הסריקה היא לוודא שלא נגרמו נזקים מסוימים לצנרת ושהיא לא נשברה או נהרסה. נזקים לצנרת לא מאפשרים להעביר את מי השופכין בצורה תקינה, כמו גם מעלים את הסיכוי להופעת סתימות חמורות במיוחד.

ג. ציפוי הצינור בחומר נגד שורשים – בחנויות "עשה זאת בעצמך" ברחבי הארץ מוכרים חומרים נגד שורשים. חומרים אלו מונעים מהשורשים לגדול ולצמוח ומעכבים את הסיכוי לכך שיצטברו סתימות. יש לצפות את פנים הצנרת בחומרים מן הסוג הזה ולעקוב אחר התוצאות לאורך זמן.

מתי מזמינים אנשי מקצוע?

יש מקרים בהם לא מספיק לנסות להתמודד עם שורשים בביוב באופן עצמאי, ואין ברירה אלא להזמין אנשי מקצוע. כדאי לבחור חברת אינסטלציה שמתמחה בפתרונות ביוב ולוודא את הניסיון שלה בהסרת שורשים. אפשר לאסוף המלצות מלקוחות קודמים, חברים ובני משפחה ולוודא שמדובר בחברה מיומנת.

עבודה מקצועית של הסרת שורשים מתוך קווי הצנרת של הביוב כוללת ניקוי ותחזוקה. אחרי הסרה חד פעמית של השורשים הקיימים ניתן להחליט האם לצפות את הצנרת בחומרי הגנה, לבדוק את הצינורות מבחינת נזילות ובמידת הצורך להחליף צינורות תקולים. כמו כן, המעורבות של חברה מקצועית נדרשת גם מצב הצנרת בלתי הפיך. שיטות שגרתיות בכל מקרה לא מתאימות לשורשים בצנרת ויש להיזהר משימוש לא נכון בהן.

המאמר באדיבות א.א.ר – שירותי ביובית ברמת גן

פתיחת סתימות לבד

סתימה היא מצב שמשבש את שגרת החיים בבית

ניתן להבין חומרת הנזק שגורמת סתימה לאורח החיים בבית רק אם סבלתם לאחרונה ממצב של סתימה. מדובר במצב ביש בעל יכולת לשבש את השגרה לחלוטין- החל ממפגע הריח האיום, דרך הסכנה התברואתית שבמים עומדים בצנרת הבית עד לחוסר היכולת לקיים חיים תקינים שכן חלק ממתקני הבית מושבתים. כל עוד הכל מתנהל כשורה אנו מקבלים זאת כמובן מאליו, אך בעת מקרה של סתימה אנו מגלים איך רמת החיים שנראית בעידן המודרני כמובנת מאליה הופכת לסטטוס נחשק שצריך להשיגו מחדש. סתימה עלולה להתרחש בצינורות הניקוז של הכיור באמבטיה, מכונת הכביסה המטבח, המקלחת או השירותים.

סתימה נגרמת על ידי חפץ הנקלע לצינור ניקוז צר מדי או בשל הצטברות של לכלוך או שומן המאטים את ניקוז המים עד לכדי עצירה מוחלטת. ישנן דרכים למזעור הסיכוי לסתימה מראש- שימוש במסננות בכיורים, גורסי אשפה המותקנים בצנרת הכיור והימנעות משפיכה של חומרים שומניים לכיור. עם זאת, אין הטכניקות האלו עוזרות בדיעבד. אופנת ה"עשה זאת בעצמך" חילחלה גם לתחום של פתיחת סתימות, ומביאה אנשים רבים לנסות לפתוח סתימות בצנרת הביתית בשיטה עצמאית, טבעית או אקולוגית. במאמר זה נסקור מספר דרכים בהן אנשים פועלים על מנת לפתוח סתימות בצנרת הביתית.

אמצעים לפתיחת סתימות עצמאית:

  • סנו: ניתן להשתמש בתכשירי סנו שנוצרו למטרה של פתיחת סתימות. התכשירים מכילים חומרים פעילים הממיסים שומנים ומצבורי לכלוך ולכן מומלץ לעטות כפפות בעת השימוש בהם.
  • קולה: פיתרון עממי נפוץ הוא השימוש בקולה כפותחת סתימות. אנשים מסויימת קונים בקבוק משפחתי של קולה, פותחים אותו ושופכים את התכולה ישירות לניקוז הכיור או המקלחת הסתומה. הקולה מכילה חומצות מסויימות אך בריכוזים נמוכים יחסית, ולכן יעילותה מוטלת בספק.
  • פומפה: היא כלי ידני המאשר לפתוח סתימות באמצעות וואקום. המכשיר כולל פיסת סיליקון גמישה המתהדקת סביב פתח הניקוז, המחוברת למוט המיועד לפעיל את המשיכה בוואקום. בניגוד לאפשרויות הקודמות, מדובר בכלי המאפשר שימוש רב פעמי. עם זאת, נדרשים כח מסויים וטכניקה בכדי להשתמש בפומפה שימוש אפקטיבי.
  • חומץ: ישנם אנשים הדוגלים בשימוש בחומץ, הניתן למצוא בכל מטבח. יתרונו הגדול של החומץ הוא מחירו הזול וזמינותו הגבוהה. החומץ נודע ביכולתו לפתוח במהירות סתימות קטנות היקף. כמובן שהחומץ יעיל יותר במגע ישיר עם הגורם לסתימה, ולכן יהיה אפקטיבי יותר בשימוש בכיורים ובמקלחות מאשר בבית השימוש או במכונת הכביסה.

מקרים בהם מומלץ להזמין ביובית

למרות החיסכון הכספי הנובע מפתיחת סתימות בצנרת באמצעים ביתיים, לעיתים אין מנוס מהזמנת עזרה חיצונית, הבאה בדמותם של אינסטלטור או ביובית. כל אחד מהשניים פותח סדר גודל אחר של סתימה, ולכן חשוב לעמוד על ההבדל בין השירותים שהם מספקים.

אינסטלטור מומחה מסוגל לבצע פתיחת סתימות כל עוד הן בצנרת הביתית. משמע, פיתרון הבעיה יעשה מתוך הבית, בשימוש בכלים מקצועיים ומגוון חומרים כימיים.

הביובית, לעומתו, מטפלת בבעיות סתימה בסדר גודל רחב משמעותית. הביובית היא משאית כבדה המתחברת לרשת הביוב של הבניין כולו, ובעזרת צינורות מזרימה מים בלחץ גבוה מאוד. המים מציפים את קווי הביוב של הבניין בכוח כה רב עד שהוא פותח את הסתימה.

לאחר שנפתחה הסתימה שואבים צינורותיה של הביובית חזרה את המים שהוזרמו ביחד עם גורמי הסתימה. כפי שראינו,  קיים הבדל משמעותי בסדר הגודל של הטירחה הלוגיסטית והמחיר בעבור שתי האפשרויות השונות. לכן, טוב נעשה אם בטרם ניגש לזמן עזרה בפתרון הסתימה, נבין את סדר הגודל שלה. ישנם מקרים בהם על מנת לספק פיתרון יסודי, אין מנוס מהזמנת ביובית.

איך לפתוח סתימה בכיור

פתיחת סתימה בכיור

הכיור הביתי משמש אותנו בחיי היומיום, אך עשוי להיות מקור לתחלואה

היכולת שלנו להשיג מים חיים ונקיים בקלות ובנוחות, הינה אחד מהגורמים החשובים ביותר לבריאותנו. ברחבי העולם, אוכלוסיות אשר אינן יכולות להשיג מים נקיים חשופות בהרבה לתחלואה, ולפי מספר ההערכות מספר המתים כתוצאה מכך מגיע למיליוני אנשים בכל שנה. הכיור הביתי הינו הצינור דרכו אנו מחוברים למי השתייה שלנו. נוסף על כך, הביוב המחובר לצינור מאפשר ניקוז של הפסולת האנושית המתרכזת בצינור, ופינויה בצורה מסודרת לשם טיפול יעיל.

במקרה של סתימה או תקלה בביוב, אנו עשויים לעמוד בפני בעיה חמורה. הפסולת האנושית הנרקבת בביוב בתנאי לחות הינה כר פורה לגידול מיני מזהמים שונים, חלקים עשויים לגרום לתחלואה חמורה ולסכן את בריאות יושבי הבית. נוסף על כך, סתימה בכיור יוצרת ריח רע, ומונעת מאתנו להמשיך בחיינו כרגיל. לפני שקוראים לאינסטלטור, כדאי לנסות לבד כמה טיפים המסבירים איך לפתוח סתימה בכיור.

כיצד ניתן לפתוח סתימה בכיור באופן עצמאי, לפני פנייה לאינסטלטור

פתיחת סתימה בכיורהתמודדות עם סתימה בכיור מצריכה מאתנו סיבולת גבוהה לריחות. חשוב לדעת כי למרות העצות שיובאו במאמר זה, חלק גדול מן הסתימות דורשות מומחיות רבה בפתיחתן, ודורשות סיוע מאינסטלטור. למרות זאת, ישנן מספר טכניקות שימושיות שכדאי לנסות לפני כן, על מנת לחסוך בעלויות ולאפשר טיפול מהיר בתקלה. הטכניקות שניתן לבצע באופן עצמאי כוללות:

  • פומפה: לעיתים במקרים בהם הסתימות בכיור הינם סתימות פשוטות באופן יחסי, ונובעות פשוט מפסולת בגודל לא רגיל שתקועה, ניתן לעשות שימוש בפומפה. הפומפה יוצרת וואקום, אשר מושך את הסתימה למעלה ומשנה את זווית הפסולת כך שתוכל לגלוש במורד הביוב בקלות ובמהירות.
  • הסיפון: ניתן בהחלט לנסות ולרוקן את הסיפון של הכיור גם ללא אינסטלטור. הסיפון הינו העיקול בצינור הביוב הנמצא מתחת לכיור, ומרכז את הפסולת הכבדה המוזרמת בו. הסיפון נועד לרכז את הפסולת ולמנוע ממנה ליצור סתימה חמורה בהמשך הדרך. על מנת לפתוח את הסתימה בסיפון, הניחו תחילה דלי ריק תחתיו, פתחו את ההברגה ונקו את כל המשקעים שהצטברו בתוכו. לאחר מכן הבריגו בזהירות חזרה, ופתחו את המים לבדיקה מבוקרת אם הברגתם אותו כראוי, ואם המים זורמים ללא דליפות.

 

חשוב מאוד לפנות לאיש מקצוע איכותי לשם פתיחת סתימות חמורות

ישנן טכניקות נוספות שניתן לבצע באופן עצמאי, כגון שימוש בחומרים כימיים כמו סודה קאוסטית שימיסו את הסתימה. למרות זאת, שימוש בחומרים אלו עשוי להסב נזק לצנרת הביוב ולכן איננו מומלץ. במידה ונדרש סיוע מקצועי, חשוב מאוד להקפיד ולבחור באיש מקצוע אמין וטוב, אשר לא ינסה לקחת מכם כסף שלא מגיע לו ויבצע עבודה טובה אשר תוצאותיה יישארו לאורך זמן.

איך להתקין וילונות בעצמך ללא צורך באיש מקצוע

וילונות

ישנו מגוון רחב של סוגי ווילונות כיום, הדורש מאתנו לעיתים קרובות להתקין וילון מההתחלה
התפתחות תרבות השפע בחברה הישראלית יצרה אווירה אשר אפשרה את פריחתה של תרבות עיצוב הפנים. מעבר לרהיטים מהודרים ומעוצבים הנמכרים ברחבי הארץ, גם מוצרים פשוטים באופן יחסי זכו לעדנה רבה, והמבחר שלהם המוצא לצרכן הלך וגדל. וילונות הם דוגמא לפריטים אשר רק לפני דור איש לא היה מעלה על דעתו לשלם עליהם מעבר לנדרש על מנת שיתאימו לעיצוב הבית. עם זאת, בשל השליטה אשר הם מאפשרים על האור החודר לחדר, כל אדם החפץ לעצב את בידו על פי חזונו חייב להשקיע זמן וכסף על מנת לרכוש את הווילונות המושלמים. קיים מגוון אדיר של ווילנות בשוק, הכולל מעבר לווילונות הבד הוותיקים וילונות גלילה, וילונות חשמליים אשר ניתנים לשליטה בלחיצת כפתור, וילונות ונציאנים מהודרים ועוד דגמים רבים. הדגמים הרבים דורשים מאתנו פעמים רבות להתקין את הקונסטרוקציה המשמשת להחזקת הווילון מחדש, מאחר ואין די כיום בקרניז פשוט על מנת להחזיק את כל הדגמים השונים.

כך תזהו אם דוד שמש התקלקל

לכל דוד שמש יש משך חיים מוגבל, ושום דבר לא מחזיק לנצח. עם זאת, יש כמובן הבדלים רבים בין הדודים. לרוב, דודי השמש לא מתחילים להתפרק מעצמם. לרובם יש סימנים שמעידים על כך שיש להם בעיה מסוימת. חשוב לציין שאצל רוב דודי השמש, יש דווקא בעיות שאפשר לתקן, מה שאומר שלא צריך לרוץ ולקנות דוד שמש חדש, אלא פשוט לפנות לטכנאי דודים שיבוא ויטפל בבעיה. עם זאת, הדבר מחייב זיהוי מוקדם שיש בכלל בעיה. אז איך נדע שיש לפתע בעיה בדוד? הנה כמה סימנים שאפשר להיעזר בהם:

 

הסימנים שמעידים על בעיה אפשרית בדוד

  • אין מים חמים בקיץ – היום הוא חם במיוחד והשמש יוקדת. אתם נכנסים למקלחת, פותחים את ברז המים ולהפתעתכם הרבה המים כמעט ואינם מתחממים. מה קורה פה? זה לא הגיוני כמובן שאין מים חמים בהנחה שיש לכם דוד שמש בשיא הקיץ. זה כמובן מעיד על תקלה חמורה מאד. האפשרות הסבירה ביותר במצב כזה היא שיש לכם נזילה מתוך הדוד ולכן המים לא מתחממים. כמו כן, אפשרות נוספת היא של הצטברות אבנית. שימו לב! לרוב תופעה כזו לא תתרחש ביום אחד, אלא זה תהליך הדרגתי ולכן חשוב מאד להיות ערניים לנושא.
  • מים חומים – אתם פותחים את ברז המים, ומגלים שיוצאים מים חומים-אדמדמים. רגע לפני שאתם חוששים מבעיה בביוב, נסו לחשוב בשנית כי סביר יותר להניח שזו בעיה בדוד. מדוע המים נעשים לפתע חומים? לעתים זה פשוט כי הדוד מתפורר – ואז אין מנוס אלא לרכוש דוד שמש חדש לגמרי. אפשרות נוספת היא שיש לכם קולטים ישנים יחסית שהצטברה עליהם כמות גדולה של חלודה, והיא נכנסת לתוך המים. החלפה של הקולט כמובן תפתור את הבעיה.

 

ויש גם אפשרות של ציפוי ישן

בדודים החדשים שמיוצרים כיום, ישנו ציפוי בבידוד הפנימי של הדוד עם פוליאוריתן מוקצף. עם זאת, אם יש לכם דגם ישן יחסית של דוד שמש, יש סיכוי שתפתחו את המים ותגלו מן נוזל מוקצף ולבן. זהו כמובן הבטון שמשמש כציפוי בדוד, ומתחיל להתפורר. גם כאן, לרוב רק החלפה של הדוד תבוא בחשבון.

מדריך להתקנת פרקטים

פתרונות ריצוף מעץ טבעי או למינציה יכולים לשמש לחלל הפנים בבית ובמשרד. במדריך הבא נסביר כיצד מבצעים את ההתקנה, צעד אחר צעד ובצורה פשוטה ככל האפשר

התקנת פרקטים היא פעולה המתבצעת באופן עצמאי או על ידי אנשי מקצוע. זהו פתרון ריצוף נפוץ המיוצר מעץ מלא ולמינציה. אלו השלבים המומלצים עבור התקנה של לוחות סינתטיים המגיעים במגוון רחב של דגמים, צבעים וגדלים:

א. בחירת כיוון ההתקנה – בשלב הראשון בוחרים באיזה כיוון להתחיל את ההתקנה. השלב הזה חשוב היות והוא קובע את מראה הריצוף ואת האחידות בין הקורות. ההמלצה היא להתחיל את ההתקנה בקיר הרחב של החדר, אך יש בעלי בתים שיעדיפו דווקא את הקיר הצר או את הכניסה.

ב. פרישת ספוג והנחת הפרקט – בשלב השני מניחים ספוג בידוד בין יריעות הריצוף לבין הרצפה. המטרה היא לאפשר בידוד תרמי ואקוסטי ברמה הגבוהה ביותר, כמו גם למנוע צעדי הליכה. את הספוג מריחים יריעה אחר יריעה, אך בכיוון נגדי לזה שבו בוחרים להניח את הפרקט. לאחר שפורשים את ספוג הבידוד על רצפת החדר ניתן להניח את הקורות עצמן. יש לשמור על מרחק של בערך 8-10 מ"מ מהקיר. כאן המטרה היא לשפר התנפחות של הריצוף כתוצאה משינויי טמפרטורה.

ג. חיבור ופאנלים – בשלב הבא מחברים שורה אחרי שורה. כל לוח אמור להתחבר ללוח הבא על ידי הרמה של הצד הזכר בזווית של 45 מעלות, והורדתו אל הצד השני בלוח השני. חיבור יעיל ילווה בהשמעת רעש "קליק". לאחר שמסיימים שורה אחת ניתן להתחיל בשורה הבאה ובאותו כיוון. בנוסף, לאחר שמסיימים את הרכבת כל הקורות ניתן להדביק את הפאנלים לקירות.

ד. סף וקיצור דלת – שני השלבים האחרונים בהתקנת ריצוף למינציה כוללים הדבקת סף הכניסה ובמידת הצורך קיצור של דלת החדר. הדבקת הסף וקיצור הדלת חשובים עבור המראה האסתטי ועמידות הריצוף לאורך זמן.

איך מתקינים עץ אמיתי?

ההתקנה של פרקטים מעץ מלא נחשבת הרבה יותר מסובכת, היות והיא דורשת את קיבוע הקורות אל הקרקע. בניגוד לריצוף למינציה, כאן הקורות מונחות ישר על הרצפה וללא הדבקה. אפשר לבצע את ההתקנה בשיטה של הדבקה או בשיטה של מסמור. כל אחת מהשיטות מתאימה לסוג אחר של משטח, לכן רצוי להתייעץ עם אנשי מקצוע.

בשיטה של הדבקה משתמשים על מנת להתקין את קורות העץ מעל משטח של רצפה קיימת או מעל משטח בטון. לעומת זאת, מסמור משמש להתקנת פרקט עץ על משטח עץ קיים. בשיטת המסמור  משדכים בין השכבות ומשתמשים בכלי המופעל על לחץ אוויר. זו השיטה היקרה ביותר עבור התקנת הריצוף, אך היא גם עמידה וחזקה. אפשר לקבל הצעת מחיר מאנשי מקצוע ולהשוות בין השיטות.

פתרונות ריצוף מעץ טבעי או למינציה יכולים לשמש לחלל הפנים בבית ובמשרד. במדריך הבא נסביר כיצד מבצעים את ההתקנה, צעד אחר צעד ובצורה פשוטה ככל האפשר

התקנת פרקטים היא פעולה המתבצעת באופן עצמאי או על ידי אנשי מקצוע. זהו פתרון ריצוף נפוץ המיוצר מעץ מלא ולמינציה. אלו השלבים המומלצים עבור התקנה של לוחות סינתטיים המגיעים במגוון רחב של דגמים, צבעים וגדלים:

א. בחירת כיוון ההתקנה – בשלב הראשון בוחרים באיזה כיוון להתחיל את ההתקנה. השלב הזה חשוב היות והוא קובע את מראה הריצוף ואת האחידות בין הקורות. ההמלצה היא להתחיל את ההתקנה בקיר הרחב של החדר, אך יש בעלי בתים שיעדיפו דווקא את הקיר הצר או את הכניסה.

ב. פרישת ספוג והנחת הפרקט – בשלב השני מניחים ספוג בידוד בין יריעות הריצוף לבין הרצפה. המטרה היא לאפשר בידוד תרמי ואקוסטי ברמה הגבוהה ביותר, כמו גם למנוע צעדי הליכה. את הספוג מריחים יריעה אחר יריעה, אך בכיוון נגדי לזה שבו בוחרים להניח את הפרקט. לאחר שפורשים את ספוג הבידוד על רצפת החדר ניתן להניח את הקורות עצמן. יש לשמור על מרחק של בערך 8-10 מ"מ מהקיר. כאן המטרה היא לשפר התנפחות של הריצוף כתוצאה משינויי טמפרטורה.

ג. חיבור ופאנלים – בשלב הבא מחברים שורה אחרי שורה. כל לוח אמור להתחבר ללוח הבא על ידי הרמה של הצד הזכר בזווית של 45 מעלות, והורדתו אל הצד השני בלוח השני. חיבור יעיל ילווה בהשמעת רעש "קליק". לאחר שמסיימים שורה אחת ניתן להתחיל בשורה הבאה ובאותו כיוון. בנוסף, לאחר שמסיימים את הרכבת כל הקורות ניתן להדביק את הפאנלים לקירות.

ד. סף וקיצור דלת – שני השלבים האחרונים בהתקנת ריצוף למינציה כוללים הדבקת סף הכניסה ובמידת הצורך קיצור של דלת החדר. הדבקת הסף וקיצור הדלת חשובים עבור המראה האסתטי ועמידות הריצוף לאורך זמן.

איך מתקינים עץ אמיתי?

ההתקנה של פרקטים מעץ מלא נחשבת הרבה יותר מסובכת, היות והיא דורשת את קיבוע הקורות אל הקרקע. בניגוד לריצוף למינציה, כאן הקורות מונחות ישר על הרצפה וללא הדבקה. אפשר לבצע את ההתקנה בשיטה של הדבקה או בשיטה של מסמור. כל אחת מהשיטות מתאימה לסוג אחר של משטח, לכן רצוי להתייעץ עם אנשי מקצוע.

בשיטה של הדבקה משתמשים על מנת להתקין את קורות העץ מעל משטח של רצפה קיימת או מעל משטח בטון. לעומת זאת, מסמור משמש להתקנת פרקט עץ על משטח עץ קיים. בשיטת המסמור  משדכים בין השכבות ומשתמשים בכלי המופעל על לחץ אוויר. זו השיטה היקרה ביותר עבור התקנת הריצוף, אך היא גם עמידה וחזקה. אפשר לקבל הצעת מחיר מאנשי מקצוע ולהשוות בין השיטות.